بیماری های کلیه

در این بلاگ به بررسی بیماری هایی که به کلیه مربوط می شوند می پردازیم .

بیماری های کلیه

در این بلاگ به بررسی بیماری هایی که به کلیه مربوط می شوند می پردازیم .

هیپوسپادیاس چیست

هیپوسپادیاس چیست؟

هیپوسپادیاس یک بیماری ارثی است که در آن گوشت پیشابراه بیش از آنکه در نوک آلت تناسلی باشد در زیر نوک آلت تناسلی مرد قرار دارد. مجرای ادراری لوله ای است که ادرار از طریق آن از بدن از مثانه خارج می شود.

 

 

 

هیپوسپادیاس شایع است و در مراقبت از کودک اختلال ایجاد نمی کند. جراحی معمولاً آلت تناسلی نوزاد را به ظاهر طبیعی باز می گرداند. پس از درمان موفقیت آمیز هیپوسپادیاس ، اکثر مردان می توانند ادرار کرده و به طور طبیعی تولید مثل کنند.

فرآیندها

برخی از انواع هیپوسپادیا حداقل هستند و نیازی به جراحی ندارند. با این حال ، این عارضه معمولاً با جراحی برای اصلاح موقعیت خروجی مجرای ادرار و در صورت لزوم انحنای آلت تناسلی درمان می شود. جراحی معمولاً 6-12 ماه پس از تولد انجام می شود.

 

اگر آلت تناسلی نوزاد طبیعی به نظر نمی رسد ، ختنه نکنید. با این حال ، در صورت تشخیص هیپوسپادیاس در هنگام ختنه ، باید عمل ختنه را تکمیل کنید. در صورت بروز هر یک از شرایط فوق ، توصیه می شود کودک را نزد اورولوژیست اطفال ببرید. اکثر موارد هیپوسپادیاس را می توان با یک جراحی ساده سرپایی درمان کرد. برخی موارد هیپوسپادیا نیز نیاز به جراحی های متعدد دارند.

درمان هیپوسپادیاس بستگی زیادی به نوع و شدت آن دارد. در انواع خفیف بیماران ، جراحی ترمیمی فقط برای رشد زیبایی و طبیعی انجام می شود. اهداف جراحی برای درمان این بیماری شامل اصلاح انحنای آلت تناسلی ، بازسازی مجرای ادرار و بازگرداندن ظاهر طبیعی دستگاه تناسلی خارجی است. در موارد شدید اپیسپادیاس ، اگر نقصی در دیواره مثانه مشاهده شود ، ممکن است نیاز به بازسازی دیواره قدامی مثانه باشد. بنابراین ، نوع جراحی بستگی به پیچیدگی این ناهنجاری دارد.

پانزده نفر از 100 پسر مبتلا به هیپوسپادیا دارای آلت تناسلی منحنی هستند. اگر این درجه خمیدگی افزایش یابد ، بزرگسالان نمی توانند نعوظ خوبی در بزرگسالی داشته باشند.

ممکن است گوشت پیشابراه در یک ناحیه طبیعی قرار داشته باشد ، اما آلت تناسلی اغلب تغییر شکل می یابد. برخی از سوراخ ها بزرگ و برخی دیگر کوچک هستند. اکثر این سازها دارای پوست در دهانه کانال هستند.

این ناهنجاری ها می توانند بر جریان ادرار تأثیر بگذارند. در برخی از پسران ، ادرار به سمت پایین یا پهلو جریان می یابد. بسیاری از افراد باید برای ادرار کردن بنشینند. این نوع ترشحات می تواند باعث ناراحتی و تحریک بافت های اطراف شود. آلت تناسلی عملکردی دارد ، اما این مشکلات می تواند برای شما شرم آور باشد.

اگر پوست ختنه گاه به طور کامل شکل نگرفته باشد ، اگر ترمیم نشود غیر طبیعی به نظر می رسد. این می تواند توجه را به بیماری جلب کند. مطالعات نشان می دهد که هیپوسپادیای درمان نشده باعث کاهش عزت نفس در پسران می شود.

عوارض ثانویه

در صورت عدم درمان ، هیپوسپادیاس می تواند منجر به موارد زیر شود:

 

ظاهر غیر طبیعی آلت تناسلی (آلت تناسلی)

مشکلات یادگیری استفاده از حمام

انحنای غیرعادی آلت تناسلی هنگام نعوظ

مشکل انزال

عوارض درمان هیپوسپادیاس

انجام عمل جراحی نه تنها می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد ، بلکه فوایدی را نیز برای انسان به دنبال دارد. این عوارض می توانند بسیار خفیف باشند ، اما اگر عمل جراحی به درستی انجام نشود ، عوارض بلندمدتی ممکن است رخ دهد. برخی از عوارض درمان جراحی هیپوسپادیاس عبارتند از:

 

تورم و کبودی در 6 ماه از بین می رود.

تغییر در رنگ آلت تناسلی که با گذشت زمان عادی می شود.

ترشحات آلت تناسلی یک عارضه کوتاه مدت جراحی است که برطرف می شود.

دردی که می تواند با مسکن ها مبارزه کند. با این حال ، اگر درد شدید است ، به پزشک خود مراجعه کنید.

حالت تهوع و سرگیجه یک روز پس از عمل طبیعی است ، اما در صورت تداوم ، به پزشک مراجعه کنید.

علت دقیق هیپوسپادیاس اغلب ناشناخته است ، اما آنچه احتمال هیپوسپادیا را افزایش می دهد ناتوانی بیضه ها در تولید تستوسترون کافی و عدم توانایی بدن در پاسخ به تستوسترون است. این بیماری می تواند ارثی باشد. NS خواهر و برادر یا پدر کودک نیز به این بیماری مبتلا هستند. اگر یک کودک در خانواده دچار هیپوسپادیاس باشد ، فرزند بعدی 14 درصد احتمال دارد بیمار شود. 26 درصد بسازید. علل این بیماری هورمون های پروژسترون ، آلاینده های صنعتی و آفت کش ها هستند. هرچه سن مادر بیشتر باشد ، احتمال ابتلا به هیپوسپادیاس در نوزاد بیشتر است. تلقیح مصنوعی نیز می تواند یکی دیگر از علل هیپوسپادیاس باشد. اگر یک زن در دوران بارداری از دارو استفاده نکند ، چه مشکلاتی می تواند داشته باشد؟

ارج می شود ، می شود. درمان آن بسته به شدت و بزرگی فیستول فرق می کند اگر اندازه فیستول کوچک باشد خودبخود و در عرض ۶ ماه بسته خواهد شد. اگر اندازه بزرگ باشد و خودبخود بسته نشود باید با عمل سرپایی محل فیستول را ببندیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد