بیماری های کلیه

در این بلاگ به بررسی بیماری هایی که به کلیه مربوط می شوند می پردازیم .

بیماری های کلیه

در این بلاگ به بررسی بیماری هایی که به کلیه مربوط می شوند می پردازیم .

کیست بیضه

بیماری های بیضه

اسپرم یک کیسه (کیست) غیرطبیعی است که در اپیدیدیم (لوله کوچک و پیچ خورده ای در بالای بیضه که مایع منی را جمع آوری و منتقل می کند) تشکیل می شود. این مقاله هر آنچه که باید در مورد کیست بیضه بدانید را به شما می گوید.

سلول های اسپرم غیر سرطانی بدون درد هستند و پر از مایعات شیری یا شفاف هستند که ممکن است حاوی اسپرم باشند.


علت دقیق اسپرم ناشناخته است، اما ممکن است به دلیل انسداد یکی از لوله های حامل اسپرم باشد.


اسپرم که گاهی اوقات کیست اسپرم نامیده می شود بسیار رایج است. آنها معمولاً باروری را کاهش نمی دهند و نیازی به درمان ندارند. اگر اسپرم به اندازه کافی بزرگ باشد که باعث ناراحتی شود، پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند.

علائم اسپرماتوسلولار

معمولاً اسپرم بدون علامت است و بیمار تنها زمانی که بیضه های خود را معاینه می کند یا متوجه رشد بیضه هایش می شود متوجه وجود توده در یکی از بیضه های خود می شود. علائم اسپرم (در صورت وجود) می تواند شامل درد، تورم یا قرمزی بیضه ها یا احساس فشار بر آلت تناسلی باشد.


عوامل خطر

به غیر از افزایش سن، عوامل زیادی در اسپرم شناسایی نشده است. اسپرماتوسیت ها عموماً بین 20 تا 50 سالگی رشد می کنند.

پاسخ به سوالات متداول

1. آیا کیست بیضه باعث ناباروری می شود؟

وجود کیست بیضه یا اسپرم باعث ناباروری در مردان نمی شود. با این حال، اگر درمان ناکافی باشد، باروری فرد ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.


2. آیا جراحی کیست بیضه باعث عوارض یا درد می شود؟

جراحی کیست بیضه چند روز طول می کشد و بیمار باید مسکن مصرف کند. عمل جراحی برداشتن کیست بیضه هیچ عارضه ای ندارد، اما اگر روش انتخابی، برداشتن مواد از داخل کیست با سوزن برای برداشتن آن باشد، ممکن است بیضه آسیب ببیند و فرد دچار مشکل باروری شود. .


3. یا می توان کیست بیضه را با زالو درمان کرد؟

از زالو درمانی می توان برای تخلیه موادی که باعث ایجاد کیست بیضه می شود استفاده کرد. زالو تمام مواد کیست را می بلعد. اگرچه این درمان ممکن است ساده به نظر برسد، اما باید از یک متخصص طب سنتی کمک بگیرید. زیرا بعد از درمان با زالو، ناحیه بیضه ممکن است خونریزی کند.

علائم کیست بیضه

اسپرماتوسیت ها معمولاً هیچ علامت یا علامتی ندارند و ممکن است به همان شکل باقی بمانند. اگر اسپرم به اندازه کافی توسعه یافته باشد، فرد مبتلا می تواند:


درد یا ناراحتی در بیضه ها.

روی بیضه ها سنگین است

احساس پری در پشت و بالای بیضه ها.

شیوع سلول های اسپرم

حدود 30 درصد از مردان بالغ اغلب تحت تأثیر اسپرم قرار می گیرند. این توده ها معمولاً در طی معاینات شخصی یا آزمایشات تصویربرداری برای اهداف دیگر شناسایی می شوند.


تشخیص کیست بیضه.

اسپرماتوسیت ها اغلب از طریق معاینه شخصی یا معاینه پزشکی شناسایی می شوند. افراد باید حداقل یک بار در ماه امتحان شخصی بدهند. پزشک می تواند نحوه اجرای صحیح این تکنیک را به فرد آموزش دهد. در صورت مشاهده هرگونه تغییر مشکوک، مانند سفتی غیر طبیعی یا بزرگتر شدن کمر، باید با پزشک خود تماس بگیرید. این آزمایش همانند آزمایش کیست اپیدیدیم است

علت ایجاد کیست بیضه در مردان

علت اسپرماتوسیت ها ناشناخته است. کیست بیضه می تواند به دلیل انسداد یکی از لوله های اپیدیدیمی که اسپرم را از بیضه ها خارج کرده و ذخیره می کند، ایجاد شود.


عوارض کیست بیضه.

بعید است که اسپرم عوارضی ایجاد کند. با این حال، اگر اسپرم دردناک یا آنقدر بزرگ است که شما را آزار می دهد، ممکن است برای برداشتن مایع منی به جراحی نیاز داشته باشید.


جراحی می‌تواند به اپیدیدیم یا گشادکننده عروق، لوله‌ای که اسپرم را از اپیدیدیم به آلت تناسلی می‌برد، آسیب برساند. آسیب به هر دو می تواند بر باروری تأثیر بگذارد. یکی دیگر از عوارض احتمالی بعد از جراحی، ظهور مجدد اسپرم است که غیرعادی به نظر می رسد.

کیست بیضه چگونه درمان می شود؟

معمولاً درمان نمی شود. با تجویز مسکن ها می توان درد را تسکین داد. اگر شما هم عفونت داشته باشید، یک دوره آنتی بیوتیک به شما داده می شود.


آسپیراسیون روشی است که برای کاهش درد و فشار ناشی از کیست بیضه استفاده می شود. پزشک ممکن است از یک سوزن برای برداشتن مقداری از مایع استفاده کند. اگر کیست دوباره ظاهر شود، درمان بعدی اسکرو است

جمله داروهای ضد ضد غیر استروئیدی (NSAID) به کاهش درد کمک خواهند کرد.


 


درمان هایی با حداقل تهاجم

در برخی موارد پزشک از آسپیریاسیون یا اسکلروتراپی را توصیه می کند.


این روش شامل سوراخ کردن کیست و محتویات آن یا تزریق ماده ای به کیست برای بهبود آن خواهد بود.


با وجود این گزینه های درمانی هستند اما پزشکان اغلی از آنها استفاده نمی کنند. دلیل این امر خطر آسیب دیدگی اپیدیدیم و احتمال بازگشت دوباره کیست است.


 


جراحی

در صورتی که بروز کیست مشکل ساز باشد، پزشک برداشتن آن با روش جراحی را پیشنهاد می کند.


این روش شامل برداشتن کیست با ایجاد یک برش کوچک بر روی کیسه بیضه است. معمولاً این روش به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام خواهد شد.


 


درمان های خانگی

در صورتی که کیست بیضه کوچک بوده و باعث ناراحتی می شود که می تواند درد و تورم آن را با استفاده از داروهای بدون نسخه (OTC) کاهش داد.


با این وجود لازم است برای تشخیص دقیق به پزشک مراجعه کنید.

عوامل خطر اسپرماتوسل

عوامل خطر شناخته شده زیادی در ارتباط با تشکیل اسپرماتوسل وجود ندارد.


به نظر می رسد خطر ابتلا به اسپرماتوسل در مردانی که مادرانشان در دوران بارداری برای جلوگیری از سایر حاملگی ها از داروی دی اتیل استیلسترول استفاده کرده اند.


استفاده از این دارو در سال 1971 به نگرانی درباره افزایش خطر به سرطان نادر واژن در زنان دلیل می شود.


عوارض اسپرماتوسل

اسپرموسل معمولاً عوارضیات ایجاد نمی کند.


با این حالت که اسپرماتوسل دردناک باشد یا به اندازه ای باشد که باعث ناراحتی شود که نیاز به جراحی برداشتن داشته باشد.


در جراحی برداشتن احتمال آسیب به اپیدیدیم یا وازدفران که لوله ای است که اسپرم را از اپیدیدیم به آلت تناسلی منتقل می کند وجود دارد که آسیب به هر دو می تواند احتمال باروری را کاهش دهد.


از دیگر عوارض احتمالی بعد از عمل بازگشت اسپرماتوسل است اما این غیر معمول است.تشخیص کیست بیضه

 


پزشک می‌تواند از طریق بررسی دقیق دستگاه تناسلی وجود کیست اپیدیدیم را تشخیص دهد. پزشک در پی جستجو برای شناسایی هر توده یا نقاطی که نسبت به لمس حساس یا دردناک هستند به معاینه بیمار می‌پردازند. وقتی پزشک این مکان را لمس می کند، بیمار دچار درد و ناراحتی می شود. پزشک آزمایشات زیر را برای تجویز می‌کند:


عبور دادن نور از بیضه‌ها : پزشک با تاباندن نور به پوست بیضه به بررسی آن قسمت می‌پردازد، به این ترتیب باید به وضوح کیست بیضه را مشاهده کرد.


سونوگرافی: اگر روش فوق نتواند وجود کیست اپیدیدیم را تشخیص دهد، پزشک از سونوگرافی برای بررسی قسمت‌های داخلی بیضه و پیدا کردن کیست در بیضه استفاده می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد