بیماری های کلیه

در این بلاگ به بررسی بیماری هایی که به کلیه مربوط می شوند می پردازیم .

بیماری های کلیه

در این بلاگ به بررسی بیماری هایی که به کلیه مربوط می شوند می پردازیم .

کیست بیضه

تشخیص کیست بیضه

اسپرماتوسیت ها معمولاً با معاینه شخصی یا معاینه پزشکی مشخص می شوند. افراد باید حداقل یکبار در ماه یک امتحان شخصی بدهند. پزشک می تواند نحوه صحیح انجام این تکنیک را به فرد آموزش دهد. در صورت مشاهده تغییرات مشکوک مانند سفتی غیرطبیعی یا بزرگ شدن اندازه ، باید با پزشک خود تماس بگیرید. این آزمایش همان آزمایش کیست اپیدیدیمال است.

 

چگونه بفهمم عفونت اسپرم دارم یا نه؟

اسپرم ها معمولاً مضر نیستند و بنابراین هیچ علامتی ندارند. زمانی که بیضه ها مورد بررسی قرار می گیرند ، یک توده احساس می شود. با بزرگ شدن توده ، افراد احساس سنگینی در بیضه ها می کنند. علاوه بر این ، ممکن است تورم و توده ای در پشت یا بالای بیضه ها وجود داشته باشد.

 

پزشک یک سری آزمایشات را برای بررسی وجود اسپرم و عدم سرطانی بودن توده تجویز می کند. این آزمایشات با یک معاینه فیزیکی شروع می شود و سپس شامل یک آزمایش نورافشانی یا سونوگرافی می شود.

آیا توده ای در بیضه وجود دارد؟

پاسخ این س shouldال باید منفی باشد. در صورت مشاهده توده ای در بیضه ها ، برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید. تومورهای بیضه می توانند در اثر سرطان یا اسپرم ایجاد شوند. پزشک با انجام سونوگرافی نوع را تشخیص می دهد.

 

همانطور که قبلاً ذکر شد ، اگر نور از توده های سرطانی عبور نکند ، از کیست بیضه عبور می کند. این یک روش پزشکی برای تشخیص نوع توده است.

 بیماری های بیضه

برآمدگی در بیضه ها

تفاوت بین کیست اپیدیدیم و کیست بیضه چیست؟

کیست اپیدیدیم یک توده کیست مانند است که حاوی مایع شفاف در اپیدیدیم است. مشابه کیست های اسپرم اپیدیدیم. تنها تفاوت این است که اسپرم حاوی مایع و اسپرم است. اغلب نمی توان آنها را از معاینه فیزیکی یا حتی سونوگرافی تشخیص داد.

انواع و علل کیست بیضه:

اگر فردی کیست بیضه داشته باشد ، به احتمال زیاد کیست یا چربی اپیدیدیمال است.

 

کیست اپیدیدیم

برخی از افراد ممکن است کیست های اپیدیدیم را به عنوان اسپرماتوسیت یا کیست اسپرم توصیف کنند. اما این اصطلاحات کمی متفاوت هستند زیرا علاوه بر مایع ، سلول های اسپرم نیز حاوی اسپرم هستند.

 

کیست اپیدیدیم یک کیسه متورم و پر از مایع است که می تواند در نتیجه انسداد اپیدیدیم در مواقعی که مایع تخلیه نمی شود ، ایجاد شود. کیست اپیدیدیم یکی از شایع ترین بیماری های کیسه بیضه است. اندازه این کیست ها می تواند متفاوت باشد و معمولاً دردناک نیستند.

کیست اسپرماتوسلولار یا کیست اپیدیدیم یک کیسه پر از مایع خوش خیم و غیرطبیعی است که در اپیدیدیم شروع به رشد می کند. این کیست معمولاً هیچ علامتی ندارد و در 30٪ موارد به طور تصادفی تشخیص داده می شود. آنچه حاوی آن است مایع شفاف یا شیری رنگ است که گاهی اوقات حاوی اسپرم مرده است. محققان هنوز در حال بررسی علل این نوع هستند و معتقدند ممکن است علت آن انسداد مجرای اپیدیدیم باشد. به طور کلی ، اسپرم به بیمار آسیبی نمی رساند و اغلب نیازی به درمان ندارد. این به این دلیل است که اندازه و شکل آنها معمولاً در طول زمان تغییر نمی کند و بیمار هیچ توده ای در بیضه ها احساس نمی کند ، اگرچه برخی از بیماران ممکن است تورم یا قرمزی کیسه بیضه یا احساس سنگینی در قاعده آلت تناسلی را تجربه کنند. در چنین مشکلاتی لازم است با پزشک مشورت کنید.

تشخیص کیست اسپرم

معاینه فیزیکی برای تشخیص اسپرماتوسیت ها ضروری است. اگرچه مایع منی معمولاً درد نمی کند ، اما ممکن است هنگام معاینه پزشک ، توده ای ناراحت شوید. همچنین می توانید آزمایشات تشخیصی زیر را انجام دهید:

 

روشنایی ترانس

پزشک کیسه بیضه شما را در نور مشاهده می کند. اگر اسپرم باشد ، نور نشان می دهد که جرم با مایع پر شده است نه جامد.

 

سونوگرافی

اگر کیست کیست را به وضوح نشان ندهد ، سونوگرافی می تواند به تشخیص کیست کمک کند. این آزمایش که از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویر ساختاری استفاده می کند ، می تواند برای تشخیص تومورهای بیضه یا سایر علل تورم بیضه مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه بررسی بیضه ها

بهترین زمان برای بررسی بیضه ها در طول یا بعد از دوش یا حمام گرم است.

 

گرمای آب ، کیسه بیضه را شل می کند و تشخیص ناهنجاری ها را آسان می کند. سپس این مراحل را دنبال کنید:

 

جلوی آینه بایستید. به دنبال تورم در کیسه بیضه باشید.

هر بیضه را با هر دو دست بررسی کنید. انگشتان اشاره و وسط خود را زیر بیضه و شست خود را در بالا قرار دهید.

بیضه ها را به آرامی بین انگشت شست و انگشتان خود بچرخانید. توجه داشته باشید که آنها دارای اندازه و شکلی شبیه به نخود هستند.

یک کیست بزرگ: گاهی اوقات ، اسپرماتوسل ها می توانند کاملاً بزرگ شوند. برخی از مردان اسپرماتوسل های بزرگ را چیزی شبیه بیضه سوم توصیف می کنند

عمل جراحی

 

عمل جراحی که به عنوان اسپرماتوسلکتومی قصد دارد رایج ترین نوع جراحی کیست بیضه است. هدف از انجام این عمل جراحی ، خارج کردن کیست از اپیدیدیم و حفظ دستگاه تناسلی است. این عمل یک عمل سرپایی است که نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان ندارد ، پزشک از موضوعات بیهوشی یا عمومی استفاده می کند. این عمل حدودا در کمتر از یک ساعت انجام شده است. در برخی دیگر از پزشکان مجبور است در کیست بیضه ، بخشی یا همه اپیدیدیم را نیز خارج کند.

 

در مواردی که اندازه آن کوچک است بویژه در مردانی که هنوز بچه دار نشده اند ، به هیچ وجه نیازی به وارد شدن کیست با جراحی کرد. کیست اپیدیدیم یک قسمت متسع از لوله اپیدیدیم است که اسپرم به خارج از بیضه منتقل می کند ، با خارج شدن از کیست اپیدیدیم با عمل ، اپیدیدیم همان طرف مسدود می شود مثل یک مرد جهت جلوگیری از بارداری همسر عمل به بستن لوله ای منی بر یا همان وازکتومی بکند. اگر مردی در هر دو طرف دارای کیست اپیدیدیم باشد و با جراحی آنها خارج از لوله های منی در هر دو طرف بسته شده و بیمار به آزواسپرمی (تعداد اسپرم صفر) تبدیل شود می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد